За да може един бизнес да предложи най-доброто на своите клиенти, е задължително да разполага с модерни технологични решения, които да улесняват и оптимизират неговата работа. Като най-големия производител на електродвигатели в България, „Елпром Харманли“ разбира това и отдавна поставя своя фокус върху внедряването на иновации. В тази връзка компанията реализира и своя последен проект, а именно интегрирането на облачно решение за управление на инженерни данни 3DEXPERIENCE, което намалява неточностите и подпомага значително съвместната работа на нейните служители, независимо откъде работят.
„Номенклатурата ни включва стандартни и специални електродвигатели в широк диапазон от мощности и габарити. Нашата сила са специализирани решения, ориентирани към специфичните потребности на нашите клиенти. Това сме постигнали благодарение на един млад и динамичен екип от специалисти, способни да предложат оригинални и ефективни решения в кратки срокове на конкурентни цени. Всичко това е свързано с необходимостта от организиране и надеждно съхраняване на техническата документация със специализирани средства за управление на инженерните данни“, споделя Георги Савов, прокурист в „Елпром Харманли“.
За реализацията на проекта компанията се насочва към своя дългогодишен партньор „ДиТра“ – център за 3D решения на „ТехноЛогика“. „В лицето на Цветан Стоянов имаме нещо повече от партньор. С него и с неговия екип работим перфектно и имам доверие, че ще ни бъде предложено най- доброто като софтуер и ще получим най-добрата поддръжка. Това е и причината да се насочим към 3DEXPERIENCE.“, обяснява още Савов. Той допълва и че именно ДиТра от над 20 години осигурява поддръжката на CAD системата SOLIDWORKS, която се използва в развойната дейност на „Елпром Харманли“ и с която специалистите на фирмата успяват да създават ефективни и технологични конструктивни решения.
Преди внедряването на 3DEXPERIENCE компанията разполага с многобройни копия на едни и същи детайли, възли и изделия, съхранявани на различни персонални компютри. Съответно това често е водило до грешки поради липсата на синхронизация при направени промени. „Опасността от използване на неактуална ревизия и всички последствия от това беше голяма. Сега имаме възможност да организираме и структурираме техническата информация, така че всеки специалист по всяко време да е наясно с актуалната версия на необходимия му детайл, възел или изделие“, изтъква Савов. Освен това вече компанията разполага и с голяма база от данни, която непрекъснато продължава да се допълва и обогатява.
„Имаме сигурност, имаме контрол и възможност за ускоря- ване на иновативната дейност чрез едновременна работа на няколко специалиста по даден проект. Имаме възможност за по-лесна и ефективна комуникация с клиентите. Имаме и по-голяма сигурност и защита от външни атаки, каквато сами не бихме могли да осигурим“, заключва експертът.